Tøffe tak i NAV
|
Skrevet av: Jan Arne Dammen, publisert 09.03.2009
|
Over 30 A.L.F. medlemmer hadde funnet veien til Hermansenteret i Mjøndalen og foreningens medlemsmøte i mars. Vi hadde besøk av kvalitetsveileder Inger Helen Brennecke fra NAV som informerte litt om dagens situasjon i NAV.
|
<p><font size="2">Og at NAV reformen gir store utfordringer og at det er tøffe tak var det ingen tvil om og at det til tider kan oppleves som kaos.</font></p><p><font size="2">Vi fikk en innføring i NAVs hjemmeside og hvordan den fungerer, og hun svarte på spørsmål fra medlemmene etter hvert som de dukket opp. </font></p><p><font size="2">Flere av medlemmene kunne også fortelle om sitt møte med NAV og vi håper at hun tar de med seg tilbake. Bl.a. at når det blir bytte av veileder/saksbehandler, så tar saken veldig mye lengre tid og at den nye veilederen ikke setter seg godt nok inn i saken.</font></p><p><font size="2">En annen viktig ting er at når NAV sier de skal ringe tilbake, så bør de gjøre det, selv om de ikke har klart å innhente svaret. Tilbakemelding er viktig!</font></p><p><font size="2">Tiden med tidbegrenset uføretrygd er snart forbi, den vil forsvinne fra neste år, fikk vi vite.</font></p><font size="2">Har du hørt om </font><a href="http://www.nav.no/155037.cms" title="HELFO?" class="storrod"><font size="2">HELFO?</font></a><font size="2"> </font><p class="ingress"><font face="verdana,geneva" size="2">Fra og med 1. januar 2009 flyttet forvaltningsansvaret for helserefusjoner fra Arbeids- og velferdsdirektoratet (NAV) til Helsedirektoratet. Målet er bedre og mer effektive tjenester for brukerne, fikk vi også en forklaring på.</font></p><p class="ingress"><font face="verdana,geneva" size="2">Denne gang var vi veldig fornøyde med </font><a href="http://www.nav.no/" title="NAV" class="mellomstorrod"><font face="verdana,geneva" size="2">NAV</font></a></p><p class="ingress"><font size="2"></font></p><p class="ingress"><font size="2"></font></p><p><font size="2"></font></p>
|
<< Gå tilbake
|
|